1940 | Låg upplagd i Stockholm under krigsåren. |
1945 | 11/6. Hyrdes av Marinförvaltningen. Läs ovan |
1946 | De 210 hyttplatser som fanns minskades till 150 för att öka komforten. |
1952 | 25/4. Fartyget sålt till Ångfartygs AB Mariehamn i Åbo för 41.465 pund vilket motsvarade 600.000 kr.
ångaren fick i Finland behålla namnet Kastelholm. |
1954 | övertogs fartyget av Ångfartygs AB Bore i Åbo. |
1970 | Under sommaren trafikerat Helsingfors − Leningrad och ersattes 1971 av en större och modernare Bore III. |
1972 | 3/5. Fartyget inköptes från Finland av Nya ångfartygs AB Strömma Kanal i Stockholm för övertagande hösten 1972.
Fartyget fick dock ej registreras i Sverige utan kvarstod under finsk flagg med Reino Lundén i Helsingfors som redare. |
1973 | Maj. Inköpt av Kommanditbolaget Drottningholms Ångfartygs AB & Co (Richard Grönstedt) i Stockholm. |
1973 | 24/12. Fartyget sålts till Operation and Transport Corp.Ltd (OTC Ltd) i Panama för 550.000 kr.
Fartyget skulle under Panamaflagg insättas på kryssningsturer på Östersjön med Köpenhamn som bas.
Några kryssningar blev det inte utan fartyget låg i Köpenhamn som scientist centrum. |
1974 | Januari. Ångaren uppfyller inte nutida krav angående brandsäkerhetsanordningar, inte heller dagens krav på bostäder.. |
1975 | 19/8. Anlände Ystad från Köpenhamn för upphuggning av Persöner återvinnings AB. Upphuggen under hösten. |